fbpx

Werken Op Afstand

De begin periode van Covid-19 vergde hele snelle aanpassingen, sommige tijdelijk en sommige blijvend.  WFH/WVH oftewel thuiswerken is er één van.  Managen vanuit aanwezigheid/controle naar vertrouwen/resultaten kan een grote stap zijn.  Technisch gezien is het voor veel bedrijven een nog grotere verandering.  Op kantoor zijn (IT) zaken (veilig?) geregeld en vastgelegd: procedures, werkplek, computer, netwerk en de  beveiliging hiervan.  Hoe is het geregeld nu medewerkers massaal thuiswerken?

Verder hier een aantal punten die meehelpen:

Check de huidige IT omgeving

Wat zijn de mogelijkheden om thuiswerken te faciliteren met de minst mogelijke onderbreking van de bedrijfsprocessen?  Gebeurt het delen van documenten op een veilige manier?  Is vergaderen mogelijk via conference calls?  Hoe maken de medewerkers gebruik van de IT middelen die op kantoor of in de Cloud staan, gebeurd dat veilig?  Er zijn diverse niveaus om naar te kijken en te controleren.  Wij kunnen u daarbij helpen.

Neem (vaker) contact op met je medewerkers (en niet alleen zakelijk)

Uw medewerkers hebben meer aandacht en ondersteuning nodig.  Op menselijk vlak want opeens zitten uw medewerkers alleen achter een bureau (lees eettafel?).  En samen met andere gezinsleden die ook hun aandacht vragen van uw medewerker.
Denk ook aan faciliteiten die in huis aanwezig.  Deze worden met een andere intensiteit gedeeld.
In eerste instantie was de voortgang van de werkprocessen het belangrijkst.  Maar nu moet er echt gekeken gaan worden naar veiligheid.  Dat het werkt, zegt niks over of het veilig is.  De mens is snel geneigd om als iets niet meteen werkt, een eigen oplossingen te gaan gebruiken.  Met alle mogelijke gevolgen van dien.
Wij sparren graag met u over deze thuis situaties.

Houdt uw klanten op de hoogte

Houd u, net als wij, contact met uw klanten?  Gaat u met ze in gesprek om te kijken waar hulp geboden kan worden en/of om te sparren over veranderende processen die mogelijk gemakkelijker of veiliger gemaakt kunnen worden?  Wij geven onze klanten handige tips!

Beveiliging van uw bedrijf en haar gegevens

Veiligheid en continuïteit stonden reeds op de agenda van vele ondernemers.  Nu is het de tijd dat het in orde (had) moet (-en) zijn.  Thuiswerkers moeten minstens net zo veilig met de bedrijfsgegevens om (kunnen) gaan als ze op kantoor doen.  Daar zijn diverse mogelijkheden voor om dat niveau zo dicht mogelijk te benaderen:

Om zelf in 10 minuten een gedetailleerd inzicht te krijgen, gebruik onze “Checklist“. Kijk hier een video uit onze lijst die betrekking hebben op uw vraagstukken.

Tot slot

IT beveliging moet serieus genomen worden.  Het is onmisbaar om continuïteit te waarborgen.  Ga met je medewerkers in gesprek om de veiligheid te vergroten, leer van elkaar.  Maak nieuwe procedures of pas bestaande procedures aan om thuiswerken ook veilig te maken.

Deze informatie is van toepassing onder alle omstandigheden.  Vanzelfsprekend zijn wij er om u advies te geven, mee te denken,  te ondersteunen of beter nog, Onbezorgd en Slim te laten werken.

Vul het formulier in en wij nemen binnen 4 werk uren contact met u op.  Of wanneer u ons direct wilt spreken over dit onderwerp, bel ons op 085-0410099.

Slim Investeren in Automatiseren

CONTACT

AutomateX
Schepenveld 21-14
3891 ZK, Zeewolde

Email: info@automatex.nl
Telefoon: +31 (0) 85 0410099

Social

Facebook
LinkedIn
Youtube

© 2020 – AutomateX | All rights reserved

Scroll to Top